KLOKKEN VAN HOOP

Samen met kerken uit heel Nederland zullen de Amstelkerk en de St. Urbanuskerk in Ouderkerk aan de Amstel de klokken luiden als teken van hoop op woensdagavond tussen 19.00 en 19.15, op 18 maart, 25 maart en 1 april.
Het Coronavirus heeft een grote impact op het maatschappelijk leven. We leven mee met allen die besmet zijn met het virus en met hen die iemand verloren hebben als gevolg van het virus.

Waarom klokken luiden?

* Als teken van hoop en troost voor alle mensen: dat we samen denken aan en bidden voor al die mensen die ziek zijn of alleen thuis zitten.

* Als signaal dat we samen respect hebben voor al die hulpverleners die zich dag aan dag inzetten voor de gezondheid van medemensen.

* Wie thuis is en de klokken hoort luiden kan een kaars voor het raam of een lantaarn voor de deur zetten, als teken van verbondenheid met elkaar.